marți, 11 mai 2010

Taranii de pe DN sa-si bage ouale in cur. Adanc

Weekendul trecut am fost acasa, la ai mei. La intoarcere, duminica, am vrut sa cumpar niste oua de la taranii de pe DN. Deh, oua de la tarani, facute de gaini nestrasate, cordite bine de cocosi sanatosi - mi-am zis eu.
Am oprit in doua locuri, in comunele Movilita si Cosereni, jud. Ialomita, daca nu ma insel. In Movilita, m-am oprit chiar in poarta la niste babe, niste Tutankamoane. "Cu cat dati oul?", intreb eu zambind. "5.000 de lei, mama. Acum le-am luat din cotet", zice una dintre babe, care mai avea in gura doar doi dinti, aia de vampir. "Pai, cu 5.000 de lei cumpar la Bucuresti, din piata Colentina, de la tanti Maria. Femeia aia vine cu autobuzul de langa Bucuresti, plateste bilet la RATB si taxa de taraba. De la ea cumpar cu 5.000 de lei oul, dar de la dumneata, daca ti-l cumpar direct de la poarta... e prea scump. Iti iau 20 de oua cu 7 lei", propun eu. "Aaaa, nu mama. Daca vrei sa cumperi, 5.000 e pretul. Ca nu le vand de bogatie, ci de saracie", zice baba aia. "Pai, atunci sa ti le bagi in cur, adanc", i-am zis eu nervos babei, pe care am socat-o.

Am plecat apoi la urmatoarea baba. Si aia tot cu 5.000 de lei dadea oul si nu vroia sa lase din pret. "Pai, 5.000 e si la magazin la Bucuresti si alea sunt de la gaini stresate, nu sunt naturale ca astea. Deci, asta e pretul", imi explica a doua baba. "Pai, aia la Bucuresti, la magazin, platesc taxe, impozite, salarii, taxa de raft... tu ce platesti aici??? Pai, daca nu lasi la pret, o sa ramai cu ele aici si o sa le arunci. Tu n-ai auzit ca-i criza financiara?", i-am zis eu nervos. Degeaba, nici a doua baba n-a vrut sa lase la pret. Bai, parca s-au vorbit intre ele. 5.000 de lei oul peste tot. Ce-ar fi sa le fac o reclamatie la Consiliul Concurentei??? :))

In drum spre masina, le-am bagat multa carne in frigider. Pentru cateva luni. Le-am urat sa le moara toate gainele, cocosii lor sa devina impotenti, iar oualele nevandu-te sa si le bage in cur. FFFFfffff adanc. Poate asa vor avea si ele o placere. Carnala, daca nu pot sa aibe parte de aia materiala. Huoooo, tarani prosti. Va meritati soarta.

P.S.: Vreti sa stiti cu cat vindeau litrul de lapte??? Cu 4 lei. Pai, daca eu cumpar cu 3 lei lapte cu 3,5 % grasime de la Kaufland, de la Bucuresti, cum pot taranii sa-mi vanda litrul de lapte cu 4 lei???

17 comentarii:

  1. Dragul meu, nu te enerva, ca face rau la ten :) Si scoate repede, repede postul asta, ca te faci de ris. Dupa ce ca esti reincarnarea lui Hagi Tudose si habar n-ai de cit costa hrana bio, ai si un limbaj cam... colorat (sper ca nu te consideri discriminat ca zic asta :)).

    Acum, serios, prietene, e firesc ca ouale de tara si laptele de la vaca nepasteurizat si nestors de toate grasimile sa fie mai scumpe. Daca vrei hrana bio, oriunde in lume platesti mai mult. Daca nu poti sau nu intelegi, ia din asta de pe banda industriala, dar nu injura taranii de pomana. Hai, sa fii sanatos! :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Claudiule,
    nu sunt Hagi Tudose si stii asta foarte bine, ca ai fost la mine acasa de mai multe ori. Sa stii ca am cumparat oua de tara, bio cum le zici tu, cu 3.500 de lei vechi bucata. Asta luna trecuta, direct de la Nea Fratila, un vecin de acasa. Deci, daca taranii vor sa supravietuiasca si sa faca comert, se poate. Am zis si in text ca cumpar oua cu 5.000 de lei de la tarani, dar direct in piata la Bucuresti. Sa-ti dau tot 5.000 de lei pe ou, la tine in poarta, e bataie de joc.
    Eu stiu ca tu esti ultras, nationalist, dar aici da-mi voie sa am parerea mea. Senchiu.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Eu stiu ca nu-ti maninci de sub unghii, dar textul ii poate face pe cei care nu te cunosc sa creada ca esti un Hagi Tudose - acest Gica Hagi al finantelor romanesti :)))

    In rest, e liber la pareri, nici macar eu nu pun interzis :) Macar la datul cu parerea sa fim slobozi :D

    RăspundeţiȘtergere
  4. "Aaaa, nu mama. Daca vrei sa cumperi, 5.000 e pretul. Ca nu le vand de bogatie, ci de saracie", zice baba aia. "Pai, atunci sa ti le bagi in cur, adanc", i-am zis eu nervos babei, pe care am socat-o."

    Ea, tutankamoana, taranca proasta, ti-a zis 'mama', iar tu i-ai bagat oualele in cur?????

    N-are rost sa-ti dau ceva argumente....Multa sanatate cu oualele si zerul de la Kaufland, din BUCURESTI..

    O taranca...
    Anca Ruse

    RăspundeţiȘtergere
  5. Claudiu,
    eu asta am vrut sa scot in evidenta: nu poti cere pe oul pe care ti-l cumpar in piata, in Bucuresti, (dupa ce taranul vine la oras, platesti autobuz, RATB, taxa de taraba) acelasi pret ca pe oul pe care ti-l cumpar din poarta, la botul calului - adica baba aia nu cheltuia nici un ban pe transport, taxe etc. Sper ca nu ai inteles ca nu apreciez munca taranului. Am zis ca eu cumpar de la tanti Maria, din Piata Colentina, oua, lapte, salata verde, rosii, stevie etc.
    Duminica, ploua, nimeni nu cumpara din cauza preturilor mari. Cu toate astea, babele alea nu lasau din pret. Si retine ca eu cumparam en-gros. Nu cumparam un ou.

    RăspundeţiȘtergere
  6. auzi george? da' pe ale tale cu cat le dai? sunt de taran sau le tii pe raft in biblioteca de intelectual? platesti taxe pe ele? ha ha ha ha ha
    tare de tot comentariul tau. chiar m-am amuzat.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Draga mea Anca,
    sper ca ai inteles "supararea" mea pe taranii de pe DN. Din cate te cunosc eu, esti o "taranca" inteleapta, ambitioasa si inteligenta. Tzin sa-ti precizez ca: daca Tutankamoana aia avea zambetul si sanii tai... ii cumparam oulele cu 1 leu bucata, nu cu 0,5 lei cat mi-a cerut ea. Parol. :))

    RăspundeţiȘtergere
  8. @Anonim: si mie mi-a placut comentariul tau. tare de tot. chiar m-a amuzat. sa-ti raspund la intrebare: n-am veleitati de intelectual. deci...

    RăspundeţiȘtergere
  9. hai mai george ca te-ai dat in fapt. mi-am inchipuit eu ca nu ai veleitati de intelectual dar sincer, nu credeam sa mergi atat de departe. oricum, e bine sa-ti exprimi liber ideile - asta este o modalitate foarte buna pentru a te face cunoscut dezbracat de orice prejudecati. aualeu....am zis dezbracat?!? bbrrrrrr...

    RăspundeţiȘtergere
  10. lasa vrajeala!

    ps: bine au facut ca nu ti-au dat, sac!

    RăspundeţiȘtergere
  11. @Anca: bai, taranilor, eu cred ca voi sunteti zgarciti. nu eu.
    si va mai plangeti ca nu va cumpara orasenii produsele. shame on you - asta ca sa nu inteleaga Claudiu :))

    RăspundeţiȘtergere
  12. George, dragul meu,

    'Produsele noastre' sunt speciale, nu se vand asa oricui si oricum...shame on you, orasenilor, credeti ca totul vi se cuvine????? la munca nene!!

    RăspundeţiȘtergere
  13. George, eu sa stii ca tin cu tine la faza asta; idealizand si eu modelul oualor luate direct din poiata gainii, a laptelui abia (s)muls de la vaca si a rosiilor abia culese din gradina, am oprit pe DN2 in localitatile de care vorbesti (Cosereni si Movilita, asta e ordinea lor, cum vii dinspre Rm. Sarat). Nu am cumparat nimic, ca era mai scump decat in piata Obor, de unde imi faceam atunci cumparaturile! Asta se intampla prin 2006. De atunci am mai oprit anul trecut sa cumpar niste flori dar doar pentru ca era extrema urgenta, nu pentru ca ar fi preturile mai bune sau produsele mai nu-stiu-cum. Oamenii aia s-au invatat ca cei care le opresc la poarta sunt in majoritate oraseni invatati cu laptele la Tetra Pak si cu oul la carton de plastic (6 buc.) si atunci pun la marfa lor asa-numitul "adaos de fraier". Cu aceiasi bani cumperi de la piata produse la fel de proaspete, care nici nu au stat toata ziua in soare in asteptarea soferilor de oras. Taranul nostru e admirabil, destept, sunt de acord; dar e si al dracului de smecher si te jupoaie cum te prinde, ca a invatat sa se descurce inca de pe vremea CAP-ului.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Salutare George,

    In zona in care te-ai oprit mai merge agricultura(inca), dar mereu au fost mai scumpi decat pe piata. Acei agricultori nu inteleg totusi "taxe de raft, transport, tva...etc"
    Acei oameni fac japca mai mare un pic decat BASESCU. Doar un pic.
    Lasa sa dea laptele aproape pe nimic la cei care colecteaza, ca sunt prea prosti sa faca o socoteala.
    Evreii conduc lumea ca au stiut sa gandeasca man, ei totusi de aceea se numesc..... TARANI.

    P.S. Sa te fereasca Dumnezeu totusi de "taranul smecherit". Si ca scriu tot intr-un mod elegant zic asa:
    Cu omul nescolit şi prost,
    Nu lupt, ca n-are niciun rost;
    Dar duc o lupta infernala
    Cu prostul care are scoala.

    RăspundeţiȘtergere
  15. Lasand la o parte limbajul colorat, George are dreptate. Romanul, dupa ce ca este trufat (uneori fara motiv), mai este si prost si incapatanat. Du-te oriunde in lume si vei vedea ca pretul la tarabe se negociaza - ca d'aia i se spune taraba (adica bazaar). Clientul cumpara, este multumit si se va mai intoarce, iar vanzatorul isi baga niste bani in buzunar (mai bine mai putin decat nimic! ca hai sa fim seriosi, un ou nu costa 5.000 de lei nici inmultit cu 3!) La noi, insa, mentalitatea este invers: "de ce sa satisfac un client afurisit, de ce sa las din pret, pai cine sunt io sa las din pret, ma' ?....am si io mandria mea! ce, io traiesc de pe urma astuia?" Si uite asa .... au ramas si vor ramane "taranii" romani cu 2 dinti in gura!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Subscriu
    Pe langa faptul ca-si vand produsele prea scump, mare atentie cand opriti pe marginea drumului!! Atentie la hotii de ocazie care se strecoara prin santuri si va fura geanta de pe bancheta! Nu lasati masina sau geamul sub nicio forma deschise.Nici macar trei secunde nu le lasati deschise! Inchideti usa imediat ce ati iesit din masina!!! NU opriti in zone dubioase! Ideal e sa aveti o sursa cat de cat de incredere si verificata! Nu e bine sa cumparati chiar la intamplare.

    RăspundeţiȘtergere
  17. un palmagiu care guitza si el ca orice nebagat in seama

    RăspundeţiȘtergere