duminică, 17 aprilie 2011

Varsovia - comunism, modernism, vintage, fitza

Varsovia e un amalgam de comunism, modernism, vintage si putzina fitza. Pe drumul de la aeroport pana la hotel, in autobuzul 175 (cu doar 3 lei) am vazut putin din istoria Poloniei, prin vizorul Varsoviei. La periferie sunt cartierele cu blocuri comuniste, dar mai frumoase si mai curate decat la noi. In centru, sunt vechile cladiri comuniste, unele construite chiar de rusi, care stau impunatoare in fata noilor cladiri de birouri si a hotelurilor moderne. Cladirea care m-a impresionat cel mai mult e Palatul Culturii, foto 1. Un fel de Casa Poporului la scara redusa, care seamana oarecum cu Casa Presei de la noi, de aceea am ales de pe google o fotografie cu Casa Presei, ca sa va faceti si voi o idee.

Palatul Culturii l-am vazut din toate partile sale. Un amic polonez ne-a recomandat un club care e situat in foaierul unui teatru din cadrul Palatului si pana am gasit clubul am dat roata Palatului.

Cladirea e absolut impresionanta, te confisca total. Paradoxal, clubul acela in voga recomandat de amicul polonez contrasteaza puternic cu istoria comunista a Palatului. Clubul are o atmosfera vintage si e frecventat de cei mai ciudati hipioti din cati am vazut eu pana acum. De la cum erau imbracati, pana la cum se manifestau, hipiotii aia ofereau un spectacol unic. Pe scena, in prima seara a concertat o domnisoara cu un DJ niste muzica disco electronica. Sau cel putin asa mi-a sunat mie. A doua seara, vineri, au cantat niste rockeri in genul celor de la Sex Pistols. Putzina fitza am vazut pe strazile din centrul Varsoviei, de la masini de lux, pana la domnisoare sexoase. DA, polonezele sunt foarte frumoase, cele mai frumoase femei din alta tara, din cate am vizitat eu pana acum. La bere, cu noii prieteni, si la masa de pranz cu un roman care sta de 7 ani in Varsovia am dezbatut intens acest subiect: cine sunt mai frumoase? romancele sau polonezele. Votul a fost indecis.

Ultima poza e despre un grup de polonezi care m-a impresionat profund. In fata Palatului Prezidential, niste polonezi demonstrau pasnic impotriva concluziilor anchetei institutiilor rusesti cu privire la accidentul aviatic de anul trecut, in care presedintele Poloniei si-a pierdut viata. Demonstrantii sustineau ca presedintele lor a fost omorat de rusi, si nu de un accident aviatic. Asta ziua. Seara, cand am iesit cu colegii sa ne plimbam, i-am vazut adunati din nou in fata Palatului Prezidential, cu lumanari aprinse si asezate in forma de cruce. In acel moment m-am gandit daca noi, romanii, am fi in stare de astfel de demonstratii.
Ultima senzatie extraordinara oferita de Varsovia a fost din avion: seara, la 22.30, din aer, Varsovia e extraordinara. (in avion am calatorit impreuna cu actorul Marian Ralea si fostul ministru de Interne, Doru Viorel Ursu. Ei nu stiu ce treaba au avut in Varsovia.)

1. Buna ziua domnule Profesor
    imi permit doua mici completari la impresiile tale de calatorie. Nu Casa Culturii din Varsovia seamana cu Casa Presei de la noi, ci invers. Iar, de fapt, amindoua, ca si alte cladiri similare din foste tari sovietice sunt copii adaptate la specificul local dupa un model mai celebru din Moscova, Universitatea de Stat, daca nu ma insel. Pe de alta parte, la vremea ei, inceput de ani 50, Casa Culturii era cea mai inalta cladire din Europa.

A doua chestiune nu imi permite insa sa transez lucrurile tot atit de clar, insa imi permit ceva recomandari. Desigur, e greu de nu imposibil de comparat frumusetea femeilor. Iti recomand insa sa treci intai si prin Cracovia (deh, oras mai mic, insa cu densitate mai mare de femei frumoase) si daca nici atunci nu ajungi la o conluzie eu zic ca e cazul sa extinzi aria de evaluare si la femeile din Africa si din America de Sud... Mai vorbim apoi

2. Dom'le Profesor,

inca din primele randuri tzin sa precizez ca eu am votat pentru femeile polonoze ca fiind mai frumoase. Pe langa calitatile fizice deosebite, am remarcat si altceva la ele, lucruri care romancelor noastre le cam lipsesc: au un mod de a se comporta, de a vorbi si de a fi mai placut, intr-o maniera simpla, fara fitze. Datorita acestor chestii am inclinat balanta catre poloneze. Legat de cladiri comuniste, va dau dreptate. Sunteti mai bine informat decat mine la capitolu asta.
    Sper sa ajung si la Cracovia :D

3. Cum e berea la Varşovia?

4. In clubul ala de hipioti, berea era foarte buna. 9 zloti halba de 0,5 l. 1 zlot = 1,01 lei
    In schimb, am fost intr-o berarie in orasul vechi, unde am baut bere neagra, nefiltrata, care avea un gust naspa rau. Adica era foarte slaba si avea un gust usor intepator. O halba de bere deaia naspa a costat 12 zloti. Deci, mai buna era berea lor traditionala. A, polonezii mai au vodca buna si vin rosu.

5. Asta cu Casa Scânteii e din ciclul „auzi fată, s-a apucat și tatăl lui Enrique Iglesias de cântat!” :P Domnu Georgel, abia când o să vezi Universitatea Lomonosov din Moscova poți să zici că l-ai cunoscut și pe tatăl lui Enrique :)
    Iar rusoaicele sunt și mai frumoase, părerea mea feminina, dar cred că la fițe le bat și pe românce.

6. George, n-ai zis nimic de TROMBON! PUNE MINA PE pana si hirtie si zii tare ca numia cind imiadic aminte mor de ris....